08.12.2012 7184

Техніка спілкування з роботодавцем

Співбесіда з роботодавцем ­- важливий етап процесу пошуку роботи. Часто успіх залежить від уміння показати себе з кращого боку, справити гарне враження, переконати роботодавця, що Ви ­- саме та людина, яка йому потрібна.

Співбесіда ­- це  попередня зустріч обох зацікавлених сторін, у процесі якої з'ясовується відповідність Вашого професійного рівня вимогам  вакансії.

     Дотримуйтесь головних правил співбесіди, а саме:

  • приходьте вчасно;
  • поводьте себе спокійно, впевнено і коректно;
  • будьте доброзифчливі;
  • при знайомстві посміхніться та запам'ятайте ім'я співрозмовника;
  • зачекайте на запрошення сісти;
  • Вам можуть запропонувати заповнити анкету або пройти тест - ­ не відмовляйтесь і не вступайте в суперечку;
  • сидіть прямо, тримайте зоровий контакт зі співрозмовником, проявляйте увагу та зацікавленість, інтонація голосу повинна бути привітною та виразною;
  • якщо Вам незрозуміле питання, правильним буде уточнити його;
  • відповідайте стисло та по суті. Інформація про Вас повинна бути точною, правдивою та достовірною;
  • слухайте, що Вам говорять;
  • покажіть своє бажання дізнатись про те, чого Ви не знаєте;
  • не треба перебивати роботодавця, щоб вставити своє зауваження;
  • не треба показувати свою надмірну зацікавленість, навіть якщо Ви дуже бажаєте зайняти вакансію;
  • підготуйте перелік своїх питань до роботодавця.

Як правильно закінчити співбесіду:

  • переконайтесь, що роботодавець отримав від Вас повну і чітку інформацію;
  • домовтесь, протягом якого часу Ви можете очікувати на відповідь;
  • поцікавтесь, чи можете Ви зателефонувати самі й дізнатися про результат;
  • посміхніться та подякуйте роботодавцю за розмову;
  • після співбесіди проаналізуйте Ваші дії та шанси на працевлаштування.

 

ПАМ'ЯТАЙТЕ! Будь-який результат ­це досвід та ще один крок до мети.

Працевлаштування - серйозна річ, і кандидат у всіх своїх проявах повинен виглядати солідно. Якщо Ваша професія вимагає наявності портфоліо, створіть власну сторінку в Інтернеті та зробіть на неї посилання в резюме. Якщо роботодавець вирішить з нею ознайомитись, він легко це зможе зробити.

 

Найбільш важливі для роботодавця:

  • Комунікабельність, відвертість у спілкуванні. Роботодавець оцінить Ваш досвід щодо виступів, уміння брати участь у презентаціях, грамотно і ефективно складати документи. Для нього важливо, щоб Ви могли порозумітися з клієнтами та з колективом організації, а також вміли представити організацію перед клієнтами і партнерами, якщо в цьому буде необхідність.
  • Ініціатива. Роботодавець шукає людей, які могли б привнести свіжі ідеї в організацію.
  • Відповідальність. Чи проводили Ви особисто які-небудь заходи? За що Ви несли відповідальність на Вашій попередній роботі (навчанні)?
  • Організаторські здібності.
  • Упевненість у своїх силах.
  • Енергійність. Чи будете Ви активні в роботі, чи робота для Вас - пасивне виконання покладених обов'язків? Чи згодні Ви, за необхідності, працювати по вихідних, у понаднормовий час?
  • Гнучкість. Здібність до самонавчання, здатність швидко орієнтуватися в інформаційному середовищі, пристосовуватися до технологічних, інформаційних, юридичних змін.
  • Подолання конфліктних ситуацій.

 

Як залишитись на новій роботі:

Якщо роботодавець зробив свій вибір, Ви повинні пам'ятати, що "ідеальний" співробітник:

  • вміє працювати в команді;
  • запитує, якщо чогось не зрозумів, а не виконує доручення мовчки та з помилками;
  • вчасно приходить на роботу;
  • відповідно одягається;
  • ввічливий і дружелюбний;
  • вміє сприймати критику;
  • проявляє ініціативу в роботі;
  • любить свою роботу;
  • гнучкий;
  • чесний;
  • націлений на високі стандарти в роботі.