Техніка спілкування з роботодавцем
Співбесіда з роботодавцем - важливий етап процесу пошуку роботи. Часто успіх залежить від уміння показати себе з кращого боку, справити гарне враження, переконати роботодавця, що Ви - саме та людина, яка йому потрібна.
Співбесіда - це попередня зустріч обох зацікавлених сторін, у процесі якої з'ясовується відповідність Вашого професійного рівня вимогам вакансії.
Дотримуйтесь головних правил співбесіди, а саме:
- приходьте вчасно;
- поводьте себе спокійно, впевнено і коректно;
- будьте доброзифчливі;
- при знайомстві посміхніться та запам'ятайте ім'я співрозмовника;
- зачекайте на запрошення сісти;
- Вам можуть запропонувати заповнити анкету або пройти тест - не відмовляйтесь і не вступайте в суперечку;
- сидіть прямо, тримайте зоровий контакт зі співрозмовником, проявляйте увагу та зацікавленість, інтонація голосу повинна бути привітною та виразною;
- якщо Вам незрозуміле питання, правильним буде уточнити його;
- відповідайте стисло та по суті. Інформація про Вас повинна бути точною, правдивою та достовірною;
- слухайте, що Вам говорять;
- покажіть своє бажання дізнатись про те, чого Ви не знаєте;
- не треба перебивати роботодавця, щоб вставити своє зауваження;
- не треба показувати свою надмірну зацікавленість, навіть якщо Ви дуже бажаєте зайняти вакансію;
- підготуйте перелік своїх питань до роботодавця.
Як правильно закінчити співбесіду:
- переконайтесь, що роботодавець отримав від Вас повну і чітку інформацію;
- домовтесь, протягом якого часу Ви можете очікувати на відповідь;
- поцікавтесь, чи можете Ви зателефонувати самі й дізнатися про результат;
- посміхніться та подякуйте роботодавцю за розмову;
- після співбесіди проаналізуйте Ваші дії та шанси на працевлаштування.
ПАМ'ЯТАЙТЕ! Будь-який результат - це досвід та ще один крок до мети.
Працевлаштування - серйозна річ, і кандидат у всіх своїх проявах повинен виглядати солідно. Якщо Ваша професія вимагає наявності портфоліо, створіть власну сторінку в Інтернеті та зробіть на неї посилання в резюме. Якщо роботодавець вирішить з нею ознайомитись, він легко це зможе зробити.
Найбільш важливі для роботодавця:
- Комунікабельність, відвертість у спілкуванні. Роботодавець оцінить Ваш досвід щодо виступів, уміння брати участь у презентаціях, грамотно і ефективно складати документи. Для нього важливо, щоб Ви могли порозумітися з клієнтами та з колективом організації, а також вміли представити організацію перед клієнтами і партнерами, якщо в цьому буде необхідність.
- Ініціатива. Роботодавець шукає людей, які могли б привнести свіжі ідеї в організацію.
- Відповідальність. Чи проводили Ви особисто які-небудь заходи? За що Ви несли відповідальність на Вашій попередній роботі (навчанні)?
- Організаторські здібності.
- Упевненість у своїх силах.
- Енергійність. Чи будете Ви активні в роботі, чи робота для Вас - пасивне виконання покладених обов'язків? Чи згодні Ви, за необхідності, працювати по вихідних, у понаднормовий час?
- Гнучкість. Здібність до самонавчання, здатність швидко орієнтуватися в інформаційному середовищі, пристосовуватися до технологічних, інформаційних, юридичних змін.
- Подолання конфліктних ситуацій.
Як залишитись на новій роботі:
Якщо роботодавець зробив свій вибір, Ви повинні пам'ятати, що "ідеальний" співробітник:
- вміє працювати в команді;
- запитує, якщо чогось не зрозумів, а не виконує доручення мовчки та з помилками;
- вчасно приходить на роботу;
- відповідно одягається;
- ввічливий і дружелюбний;
- вміє сприймати критику;
- проявляє ініціативу в роботі;
- любить свою роботу;
- гнучкий;
- чесний;
- націлений на високі стандарти в роботі.