11.08.2022 3620

5 фактів «ЗА» і «ПРОТИ» навчання в Уманському НУС

Щороку перед черговим поколінням молодих українців постає одне і те ж питання: «Який заклад вищої освіти обрати для навчання?». Звичайно, багато хто спрямовує свої погляди в сторону столиці – державної, або культурної, або першої. Однак сьогодні ми поговоримо про «Український Ватикан» або «Аграрний Кембридж у серці України» – саме так називають Уманський національний університет садівництва ті, хто вперше знайомиться з ним.

Актуальна освіта сьогодення, за європейськими вимірниками, має вибудовуватися за формулою «багаторічні традиції + сучасні методи навчання + контакт зі здобувачами освіти, роботодавцями, випускниками + матеріальна база + підтримка талановитої молоді». Проаналізуємо, як даний підхід реалізовується (і чи взагалі реалізовується) в Уманському НУС.

Отже, 5 фактів на користь на користь навчання в Уманському НУС:

  1. Навчальний заклад функціонує з 1844 року. Тобто наразі це вже 178 років (солідний вік, чи не так? Особливо для провінційного українського містечка, хоч і з багатонаціональним культурним колоритом). За цей тривалий період було напрацьовано низку усталених освітніх прерогатив, базовою з яких є постійне оновлення освітньої інформації за рахунок активної науково-дослідної діяльності викладачів і співпраці з колегами (а це як вітчизняні ЗВО, так і зарубіжні заклади освіти, з якими підписано договори про співпрацю, програми академічної мобільності для науково-педагогічних працівників і студентів). А ще – логічна поетапність освітнього процесу, гармонійне суміщення теорії та практики, занурення у професійне середовище взаємодії з фахівцями тощо.
  2. Університет крокує в ногу з часом, а відтак і освітній процес активно трансформується, зокрема і шляхом діджиталізації. У навчальному закладі зорганізовано й апробовано багаторічною практикою систему дистанційного навчання на платформі Moodle, що дає студентам не лише можливість доступу до навчальних матеріалів 24/7, а й до засобів самоконтролю: знань – у вигляді тестових й інших завдань, потенційних додаткових професійних навичок – за допомогою самоосвіти по рекомендованій літературі та курсах неформальної освіти, оцінок – у доступному «журналі оцінок» кожної з дисциплін. Під час аудиторних занять викладачі використовують такі методи взаємодії зі здобувачами освіти, як кейс-метод, брейнстормінг, коучинг, гейміфікація, скрайбінг, метод круглого столу, а також традиційні й ефективні опитування, анкетування, колоквіуми тощо.
  3. Освіта в сучасному динамічному світі – це взаємопроникнення та взаємодоповнення теорії та практики. Саме тому в Уманському НУС ведеться активна взаємодія з випускниками, які реалізовуються чи вже досягли певних висот у професійній сфері з метою актуалізації навчального процесу та професійних навичок студентів. Окремо кожна спеціальність співпрацює з потенційними роботодавцями: укладаються договори про проходження студентами практики, проводяться відкриті тематичні зустрічі, круглі столи, сумісні лекції викладачів і фахівців. Також університет наполегливо працює над впровадженням і популяризацією дуальної форми освіти, що реалізовується за укладеними договорами співпраці в рамках спеціальностей 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 181 «Харчові технології», 203 «Садівництво та виноградарство», 202 «Захист і карантин рослин», 073 «Менеджмент», 206 «Садово-паркове господарство». Окрема увага – переліку дисциплін у межах освітніх програм: вони актуалізуються відповідно до запиту ринку праці, пропозицій роботодавців й інших стейкголдерів.
  4. На постійній основі ведеться покращення та оновлення матеріально-технічної бази університету. Студентським кампус закритого типу, спроєктований з пріоритетністю врахування інтересів і потреб студентів, тож об’єднує на території екологічної паркової зони студентські гуртожитки, навчальні корпуси, адмінбудівлі та виробничі приміщення, укриття та сховища, об’єкти для проходження навчальної практики – дослідні ділянки, поля, оранжереї, теплиці, сади, та соціальної інфраструктури – кафе, магазин, спортзал, стадіон, футбольний міні майданчик, волейбольне поле, сфера обслуговування. Усе в пішохідній доступності, з асфальтним покриттям і тротуарами для зручності пересування. На постійному контролі та в динаміці удосконалюється устаткування кафедр і лабораторій необхідним приладдям, устаткуванням і матеріалами для навчання. Регулярно поповнюються бібліотечні фонди, розширюється мережа бездротового інтернет покриття, відкриваються доступи до наукових баз даних.
  5. Освітній процес в університеті має на меті не лише допомогти студентам набути необхідних фахових знань і навичок, а й спонукати їх до розкриття власного потенціалу. Саме тому студенти, які мають високі результати наукової або навчальної діяльності, одержують академічну стипендію Президента України, стипендію Кабінету Міністрів України, іменну стипендію Верховної Ради України, стипендію імені державного діяча першого українського уряду Миколи Стасюка, стипендію імені державного діяча першого українського уряду Христофора Барановського, стипендію імені державного діяча першого українського уряду Бориса Мартоса. Здобувачі освіти, які демонструють високий рівень навчальної підготовки, рекомендуються до вступу в аспірантуру. Кращі спортсмени й активні учасники художньої самодіяльності, краща студентська група університету нагороджуються грошовими преміями й екскурсійними поїздками. А ще кожен талановитий і наполегливий студент може стати учасником академічної мобільності як в межах України, так і за кордоном, долучитися до грантових програм і можливостей.

 

Такими є лише п’ять основних переваг навчання в Уманському національному університеті садівництва. Однак університет завжди був і залишається чесним зі своїми потенційними абітурієнтами, а тому ми готові висвітлити і власні недоліки.

Отож, 5 фактів, що найчастіше заявлені як «проти» навчання в Уманському НУС:

  1. Вартість навчання. Це головне питання, що хвилює як самих абітурієнтів, так і їхніх батьків. На жаль, кількість місць бюджетного замовлення в університеті обмежена (як, зрештою, і в усіх ЗВО України). Однак, високі ЗНО чи НМТ стануть абітурієнту перепусткою на місце з бюджетним фінансуванням, адже останні як мінімум 3 роки все вирішують саме результати загальнонаціонального тестування та місце потенційного студента у рейтинговому списку, що формується системою автоматично, а такому будь-який вплив на неї неможливий. Що ж до контрактної форми навчання, то її вартість встановлюється на мінімально можливому рівні, виходячи зі встановлюваної державою індикативної вартості освітніх послуг. Окрім того, оплату можна проводити посеместрово, що дає можливість скористатися податковим кредитом.
  2. Умови проживання у гуртожитках. Розуміючи хай і нечисленні, але все ж наявні негативні відгуки за даним питанням, хочемо зауважити: щорічно у гуртожитках проводиться поточний косметичний, а за плановим розписом – і капітальний ремонт приміщень. Також, за фактом зношення, закуповуються нові сучасні меблі та сантехніка. Однак ми притримуємося думки, що кожен студент має право на самостійну та власну організацію життєвого простору у зручному особисто для нього форматі. Відтак не обмежуємо молодь у їхніх творчих і практичних методах індивідуального господарювання, а також вважаємо, що у даній сфері контроль є зайвим.
  3. Периферійний ВУЗ не може надати такі знання, як столичний. Даний факт легко заперечити: наші викладачі, так само як і з інших ЗВО, постійно працюють над оновленням навчальних матеріалів, проходять різноманітні курси підвищення кваліфікації та використовують сучасні методи комунікації та навчання, актуальні наукові, прикладні й освітні розробки. Однак як раніше, так і зараз є один визначальний фактор, який або допомагає студенту рости та розвиватися, або зводить усі намагання педагогів нанівець – це бажання навчатися. Викладачі й університет створюють усі можливі найсприятливіші умови для особистісної та професійної реалізації студента. Як доказ – відгуки наших випускників і тривала їхня співпраця з Уманським НУС опісля навчання. Адже навіть найаворитетніший ЗВО не гарантує успіху, якщо людина не готова працювати над собою та зі своїми здібностями.
  4. Недостатній рівень кваліфікації викладачів. У 2021 році навчально-виховний процес в університеті забезпечували 276 викладачів, а наукові ступені та вчені звання мають понад 89% науково-педагогічних працівників. Зокрема, 17 % колективу становлять доктори наук, 73 % – кандидати наук, 15% –професори, 61 % – доценти. Найвищі якісні показники кадрового забезпечення мають факультети економіки і підприємництва – 96,6%, агрономії – 91,1%, плодоовочівництва, екології та захисту рослин – 88,6%, інженерно-технологічний– 88,4%. Тобто освітній процес в університеті забезпечують фахівці високої кваліфікації, які постійно розвиваються самі та вдосконалюють дисципліни, що викладають. Окремо хочемо зазначити, що в університеті працюють два Заслужених діячі науки і техніки, вісім Заслужених працівників освіти України, два Заслужених економіста України, три Заслужених працівники сільського господарства, два майстри спорту України.
  5. Віддаленість навчального закладу Уманський національний університет садівництва – це автентичний заклад вищої освіти з власною структурованою територією. Ми турбуємося про екологічність проживання та про дотримання санітарно-гігієнічних норм. Саме тому маємо власну систему водо- та теплопостачання, а також службу технічного реагування. Окрім того, біля обох входів на територію університету розміщені зупинки маршрутних таксі внутрішньоміського сполучення, віддаленість від автовокзалу Умань складає 500 м, або 10 хвилин, а від центральної частини міста – 30 хвилин пішого ходу повільним кроком. Також з території студмістечка є окремий вхід до парку «Софіївка». І загалом – керівництво університету робить усе можливе, аби студмістечко Уманського НУС, як і раніше, залишалося зоною проживання підвищеного комфорту.

 

Такі вони, факти «ЗА» і «ПРОТИ» навчання в Уманському національному університеті садівництва. Звичайно, Ви можете їх підтримати або заперечити. Але для цього треба відчути атмосферу університету, зануритися у студентське життя та реалізувати свої можливості на повну. І нехай ми не в першій десятці, але посилено прямуємо  до неї та працюємо для молоді і заради молоді!

Рубрика: Вступнику