Навчання на платформі «Labster» – черговий етап реалізації проєкту Erasmus+ Ka2 DEFEP (Distance Education for Future: best EU practices in response to the requests of modern higher education seekers and labor market) в Уманському НУС
Середовище дистанційної взаємодії вже доволі тривалий час є невід’ємною складовою освітнього процесу. І його актуальність лише зростає, адже навчання у воєнний час ставить нові виклики і вносить відповідні корективи до колись звичного ритму життя.
Уже понад рік Уманський національний університет садівництва є учасником консорціуму з реалізації проєкту Erasmus+ Ka2 DEFEP (Distance Education for Future: best EU practices in response to the requests of modern higher education seekers and labor market / Дистанційна освіта майбутнього: кращі практики ЄС у відповідь на запити сучасних здобувачів вищої освіти та ринку праці). Його мета – впровадження сталої й ефективної системи дистанційної освіти як окремої та самостійної форми навчання в діяльності країн Східного партнерства. І віднедавна, в рамках означеної ініціативи, в університеті функціонує освітня віртуальна платформа «Labster».
Платформа «Labster» – це віртуальні навчальні симулятори (теми), завдяки яким можна успішно вивчати курс дистанційно. Віртуальні симуляції на платформі доступні з таких галузей: біохімія сільськогосподарських культур, анатомія та фізіологія, біохімія, хімія, біологія, загальна мікробіологія, хімія з основами біогеохімії та інші. Головною метою платформи є забезпечення доступу до якісного дистанційного та змішаного навчання. І нині вона успішно використовується студентами кафедри біології Уманського національного університету садівництва.
Зокрема, здобувачі освіт на платформі «Labster» використовують наступні курси:
«Biochemistry of agricultural crops», що містить 10 симуляцій з тем «Вуглеводи», «Білки», «Ліпіди», «Фотосинтез», «Клітинне дихання»;
«Anatomy & Physiology», що налічує 29 симуляцій: «Anatomy of the Respiratory System: Help rebuild a broken system», «Cardiovascular Function During Exercise: Learn how your body reacts to exercise», «Gross Function of the Nervous System: Let your brain learn about itself», «Skeletal System: Solve a missing person case», «Skeletal Muscle: Learn about the muscles we use to walk and run». За даним курсом працює три студенти;
«Biology», до якого під'єднано 25 симуляцій: «Cell Membrane and Transport: Learn how transporters keep cells healthy», «Building Animal Cells», «Meiosis, Mitosis and Plant Gametes», «Protein Synthesis», «Action Potential Lab: Experiment with a squid neuron». Даний курс опановує 12 студентів,
«Biochemistry» складається з 28 симуляцій: «Carbohydrates: The sugars that feed us», «Cellular Respiration: Glycolysis», «Electron Transport Chain: A rollercoaster ride that produces energy», «DNA: Structure and function», «Introduction to Protein Synthesis». Його опановує 7 студентів;
«General microbiology» об’єднує симуляції «Bacterial Cell Structures: An introduction to the bacterial cell», «Bacterial Shapes and Movement», «Comparing Bacterial Structures», «Counting Cells: Control the epidemic», «Gram Stain: Test yourself in Gram Stain Procedure»;
«Chemistry with the basics of biogeochemistry» має такі симуляції: «Recrystallization: Purify your solid», «Solution Preparation: From salt to solution», «Periodic Table of Elements: Get the table organized in time!», «Atomic Structure (Principles): Bohr and quantum models», «Lab Safety» й інші.
Виконання студентами інтерактивних вправ сприяє поглибненню теоретичних знань з перелічених дисциплін шляхом візуалізації структури, будови та біохімічних процесів у живому організмі, формуванню навичок з самостійного набуття нових знань в умовах нестандартної ситуації і їх використання для вирішення практичних задач.
Використання під час навчання сучасних освітніх технологій, що проходять у вигляді гри, підвищує зацікавленість здобувачів освіти предметом і стимулює їх до покращення знань з англійської мови. Також це ефективний засіб для опанування нових технологій і провадження наукової діяльності.
Після завершення навчання за симуляціями на платформі «Labster» молодь має бути готовою реалізувати набутий інтелектуальний досвід у тому напрямі, за яким втілюватиметься за професією, адже наука є фундаментом для кожної сфери діяльності.
Висловлюємо щиру вдячність «Labster» за надану можливість провадити освітній процес за сучасними методами та методиками, що можуть бути доступними для студента у будь-якому місці і в будь-який час у формі віртуальних наукових симуляцій, що надважливо у теперішніх складних умовах війни. Слід окремо зауважити, що завдяки платформі викладачі легко знаходять корисні для дисциплін інтерактивні симуляції й ефективно впроваджують їх в освітній процес, аби зробити його цікавішим і зрозумілішим. А ще платформа «Labster» є надзвичайно ефективним інструментом оцінювання набутих знань студентами.