Обережно – поїзд!
Під гаслом «Обережно – поїзд!» пройшли виховні години у 4-х групах факультету економіки і підприємництва для студентів на кафедрі обліку і аудиту у рамках проведення місячника профілактично-роз’яснювальної роботи щодо попередження травматизму на залізничному транспорті серед студентів вищих навчальних закладів.
Уся інформація та нормативне забезпечення надано за сприяння начальника залізничної станції м. Умань Одеської залізниці Петра Смілянця.
За вісім місяців 2015 року на підприємствах залізничного транспорту України внаслідок наїзду залізничного рухомого складу, падіння з нього або інших видів впливу отримали травми різного ступеня важкості 404 особи проти 433 у минулому році, з них 239 зі смертельними наслідками. Унаслідок наближення до пристроїв електропостачання залізниць смертельно травмовано електрострумом 13 сторонніх залізному транспорту осіб, із них дев'ять неповнолітніх.
Усі нещасні випадки, до яких причетна молодь віком до 20 років, мають єдине пояснення – порушення Правил безпеки громадян на залізничному транспорті України, якими встановлено головні вимоги щодо безпеки громадян (пасажирів і пішоходів) при користуванні послугами залізничного транспорту, знаходженні на території вокзалів, станцій та об'єктах залізничного транспорту.
ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
1) ПІШОХОДАМ:
– ходити по залізничних коліях та наближатися до них на відстань менше п'яти метрів;
– переходити і перебігати через залізничні колії перед поїздом (або локомотивом, вагоном, дрезиною тощо), що наближається, якщо до нього залишилося менше ніж 400 м, бо шлях для гальмування потягу становить 1000-1200 м;
– переходити колію одразу після проходу поїзда (або локомотива, вагона, дрезини тощо), не впевнившись, що по сусідніх коліях не пересувається рухомий склад;
– переходити та переїжджати залізничні колії при закритому положенні шлагбаума або при червоному світлі світлофора та звуковому сигналі переїзної сигналізації;
– на станціях і перегонах пролізати під вагонами і перелізати через автозчепи для переходу через колію;
– на електрифікованих лініях підніматися на опори, а також торкатись до металевих проводів заземлення, які ідуть від опори до рейки;
– наближатися до електропроводу, що лежить на землі, ближче ніж на 10 метрів;
– підніматися на дахи поїздів, локомотивів та вагонів, а також на конструкції мостів, освітлювальних вишок тощо;
– класти на рейки залізничної колії будь-які предмети;
– підходити ближче ніж на 0,5 метра до краю платформи після оголошення про подачу або прибуття поїзда до його повної зупинки;
– обходити вагони, що стоять на колії, на відстані менше п'яти метрів від крайнього вагона;
– проходити між розчепленими вагонами, що стоять на колії, якщо відстань між ними менше десяти метрів;
– сидіти та ставити особисті речі на край посадкової платформи, перону;
– знаходитись на об'єктах залізничного транспорту в стані алкогольного сп'яніння;
2) ПАСАЖИРАМ:
– проїжджати на дахах, підніжках, перехідних площадках вагонів;
– заходити у вагон і виходити з вагона під час руху поїзда;
– висуватися з вікон вагонів і дверей тамбурів під час руху поїздів та викидати сторонні предмети (пляшки, пакети тощо) з вікон і дверей вагонів;
– стояти на підніжках і перехідних площадках вагонів, самостійно відчиняти двері вагонів під час руху та на стоянці поїзда, затримувати автоматичні двері вагонів під час їх зачинення та відчинення;
– проїжджати у вантажних поїздах без спеціального дозволу;
– знаходитись в потязі у нетверезому стані;
– залишати дітей без нагляду дорослих на вокзалах, пасажирських платформах та в поїздах;
– провозити у вагонах легкозаймисті, шкідливі і вибухові речовини;
– виходити із вагона на міжколіях і знаходитись там під час руху поїзда;
– стрибати з платформи на залізничні колії;
– проводити на пасажирських платформах рухомі ігри;
– бігти по платформі поруч із вагоном поїзда, що прибуває або відходить, а також перебувати ближче ніж 2 метри від краю платформи під час проходу поїзда без зупинки;
– підходити до вагона до повної зупинки поїзда;
– без потреби самовільно зупиняти поїзд.
У 2015 р. травмовано 10 людей віком до 20 років, з них троє смертельно. Встановлено, що серед причин травматичних випадків половина припадає на наїзд рухомого складу, решта – ураження електричним струмом високої напруги.
Пам’ятайте, що залізнична колія – це зона підвищеної небезпеки !
Будьте обачливими !