Онлайн-вебінар «Використання сервісів Google та хмарних технологій для навчального процесу»
В рамках заходів сприяння розвитку викладацької майстерності науково-педагогічних працівників Уманського національного університету садівництва 23 квітня відбувся онлайн-вебінар «Використання сервісів Google та хмарних технологій для навчального процесу».
Спікером вебінару виступав Роман Ліщук - кандидат технічних наук, доцент кафедри інформаційних технологій Уманського НУС.
Під час вебінару розглядалися можливості використання Google інструментів для організації освітнього процесу та нові онлайн-інструменти для успішної реалізації взаємодії на різних етапах навчальних занять.
Учасники вебінару ознайомилися з перевагами та можливостями використання Google інструментів на різних етапах навчальних занять. А також мали можливість удосконалити навички роботи в інших додатках пакету Google (Документи, Jamboard, Форми, Таблиці, Презентації, Малюнки, Мої Карти, Keep), що дозволяють зробити освітній процес цікавішим.
Роман Ліщук зазначив, що хмароорієнтоване освітнє середовище забезпечує умови доступності, персоніфікованості, самостійної освітньої діяльності, співпраці та розвитку творчих здібностей здобувачів освіти, а також є дієвим інструментом, за допомогою якого сучасний науково-педагогічний працівник в системі професійної освіти здатен забезпечити перехід від традиційної до інноваційної схеми взаємодії.
Цікавим було дізнатися, що ж таке «хмарні технології» та як їх можна використовувати під час дистанційного навчання. Тож хмарні технології – це такі способи обробки даних, у яких комп'ютерні ресурси надаються інтернет-користувачу як онлайн-сервіси.
Серед переваг хмарних технологій:
- доступ до своїх матеріалів і документів будь-де і будь-коли;
- можливість використання відео і аудіо файлів прямо з Інтернету, без додаткового завантаження на комп’ютер;
- проведення он-лайн занять, тренінгів, круглих столів;
- принципово нові можливості для організації досліджень, проектної діяльності та адаптації навчального матеріалу до реального життя та для передачі знань: он-лайн заняття, вебінари, інтегровані практичні заняття, кооперативні лабораторні роботи,
- он-лайн комунікація зі студентами з інших закладів освіти.
В умовах карантину, для забезпечення дистанційної форми навчання студентів, використання пакета хмарних сервісів набуває особливої актуальності. Збереження даних користувача відбувається в Інтернеті з можливістю одержувати доступ до них у будь який час і з будь-якого пристрою, з подальшим збереженням на жорсткий диск або роботою з даними у «хмарі». Google надає безліч додатків і сервісів, що допомагають в навчанні:
- Google ArtProject - інтерактивно представлені популярні музеї світу,
- Google Docs - онлайновий офіс,
- Google Maps - набір карт,
- Google Sites - безкоштовний хостинг, який використовує вікі-технологію,
- Google Translate - перекладач,
- YouTube – відеохостинг,
- Google Диск - єдиний простір для зберігання файлів і роботи з ними.
Хмарна платформа Google Apps Education Edition надає такі сервіси: календар Google, електронна пошта Gmail, диск Google, сайти Google, Google Docs. Зручність і універсальність доступу забезпечується широкою доступністю послуг. У «хмарі» можна створювати папки та документи, скористатися текстовим редактором (Word), табличним процесором (Excel), редактором презентацій (PowerPoint), редактором опитувальників (форми).
Технологія хмарних обчислень і реалізована на її основі освітня платформа дозволяють максимально ефективно використовувати наявні програмно-апаратні ресурси університету, а студенти дістають можливість застосовувати на практиці найсучасніші комп'ютерні технології.
Впровадження хмарних технологій різного виду сьогодні активно відбувається у багатьох сферах життя: медицині, бізнесі, науці, сфері розваг. Однак однією з найважливіших сфер застосування може і має стати освіта. Саме хмарні технології дозволять знанням подолати існуючі бар'єри: географічні, технологічні, соціальні - та гармонійно доповнювати і поєднувати традиційні методи навчання з новими Інтернет-технологіями.
Діана Нагернюк,
завідувачка НКЦ «Інститут післядипломної освіти та дорадництва»