07.07.2019 5939

Уманський НУС та агрофірма «Ольгопіль» розширюють співпрацю з впровадження елементів дуальної освіти

Підготовка фахівців в Уманському НУС проводиться відповідно до сучасних викликів ринку праці та вимог роботодавців аграрного сектору. Особливістю є те, що студенти не лише навчаються в аудиторіях, а й мають практичні заняття в умовах виробництва, поєднують роботу і навчання, молодих спеціалістів університет готує разом з підприємствами. Адже немає сумніву, що від якості кадрового потенціалу залежить і рівень виробництва сільськогосподарської продукції, і її конкурентоспроможність, і, безумовно, визнання нашого виробника на світовому рівні.

З метою розширення співпраці з впровадження елементів дуальної освіти нещодавно делегація Уманського НУС на чолі з ректором Оленою Непочатенко відвідала агрофірму «Ольгопіль».

Під час зустрічі засновник агрофірми «Ольгопіль» Павло Каленич, який є випускником Уманського сільськогосподарського інституту, ознайомив делегацію із здобутками свого підприємством, а їх чимало. У 2019 році підприємство увійшло у ТОП-100 найкращих компаній аграрного сектору України. Агрофірму «Ольгопіль» визнали кращою у номінації «Модернізація виробництва».

Першим об’єктом який відвідала делегація був сучасний фермерський комплекс європейського зразка з автоматизованим процесом доїння та високотехнологічний молокопереробний завод, який працює на новітньому обладнанні ізраїльської фірми «Tessa» і нині успішно реалізує якісну, натуральну молочну продукцію під брендом ТМ «Villa Milk». Особливість підприємства в тому, що воно має завершений цикл виробництв — від вирощування кормів, утримання поголів'я молочного стада до переробки молочної сировини та виробництва кінцевого продукту споживання. Від ферми до молокопереробного заводу 60 метрів. Потужність підприємства дозволяє переробляти 5 тонн молока на добу. З нього наразі виробляють такі видів молочної продукції молоко 2,5% і 3,2% жирності, кефір 1% і 2,5% жирності, ряжанку, сметану, йогурти та бринзу.

Уманський НУС та агрофірма «Ольгопіль» розширюють співпрацю з впровадження елементів дуальної освіти
Уманський НУС та агрофірма «Ольгопіль» розширюють співпрацю з впровадження елементів дуальної освіти

Приміщення заводу складається з приймального сектора, цеху виробництва кисломолочної продукції, виробництва твердих та м’яких сирів, складу готової продукції та тари, термостатних та холодильних камер. Поставка молока та відвантаження готової продукції розділені окремо, між собою не пересікається. Коридор розділяє завод на два сектори: побутовий і виробничий, щоб перейти з одного в інший потрібно пройти через дезінфікуючий турнікет.

Поруч розташований міні-готель «Villa Milk» у якому можуть поселитися всі бажаючі та на власні очі спостерігати за всім циклом виробництва молока. Адже з одного боку міні-готелю видно поле, де вирощують і заготовляють корми для корів на фермі, а з іншого – саму ферму та переробний цех.

Як зазначив Павло Каленич «Нині ми маємо виробництво, яке відповідає усім європейським вимогам. Відстань між заводом і тваринним комплексом –  60 метрів. Час від доїння до переробки на високотехнологічному обладнанні – менше години. Це дозволяє виробляти продукцію для людей як для себе. Великі компанії нам не конкуренти, бо ми не орієнтовані на об’єми, наша мета – подати до столу якісне, корисне, смачне молоко –  таке, як було в дитинстві».

У планах компанії «Villa Milk» побудувати ще одну ферму, що дозволить збільшити потужності молокопереробного комплекту. Її унікальність полягатиме в тому, що замість людей, на ній працюватимуть роботи, це дозволить мінімізувати людський фактор у виробництві молока.

Крім того, делегація мала змогу відвідати сучасний, механізований і сертифікований елеватор, який може вмістити 22 тисячі тонн зерна. Загалом, на підприємстві можуть одночасно зберігати близько 40 тисяч тонн продукції.

Уманський НУС та агрофірма «Ольгопіль» розширюють співпрацю з впровадження елементів дуальної освіти
Уманський НУС та агрофірма «Ольгопіль» розширюють співпрацю з впровадження елементів дуальної освіти

Павло Каленич вважає, що «Бізнес повинен бути в гармонії з красою, культурою та духовністю. Особливо у селі». Тому, приділяє увагу не лише виробництву сільськогосподарської продукції, а й розвитку сільських територій, зокрема розвитку сільського зеленого туризму, відновленню та розвитку соціальної інфраструктури. Завдяки цьому підприємство «Villa Milk» включене в туристичний маршрут Вінницької області. В центрі Ольгополя встановлено пам’ятники Олександру Пушкіну та Тарасу Шевченку. Поруч розташований прекрасний парк відпочинку з сучасним стадіоном, асфальтованими доріжками, ландшафтним парком, дитячим майданчиком і Wi-Fi-зоною

Ще однією туристичною родзинкою є острів Тузла-2, який знаходитися посеред місцевого ставка. Площа острова сягає 700 квадратних метрів, а навколо 70 гектарів блакитної води. На острові створено інфраструктуру для туризму та відпочинку, місця для барбекю, рибальства, будиночок відпочинку, альтанки. Дістатися на острів можна на яхті «Святих Петра і Павла», а також на понтоні.

Після демонстрації виробництва ректор Уманського НУС Олена Непочатенко та засновник агрофірми «Ольгопіль» Павло Каленич обговорили питання подальшого впровадження в університеті програм дуальної освіти, залучення студентів до такої форми здобуття нових знань та плани подальшої співпраці.

Уманський НУС та агрофірма «Ольгопіль» розширюють співпрацю з впровадження елементів дуальної освіти
Уманський НУС та агрофірма «Ольгопіль» розширюють співпрацю з впровадження елементів дуальної освіти

Нагадаємо, дуальна освіта передбачає інтеграцію традиційних форм навчання з роботою на підприємствах. Тож завдяки такій співпраці підприємства можуть замовляти фахівців потрібних їм спеціальностей, а навчальні заклади – їх готувати. А студенти здобуватимуть водночас освіту та досвід практичної роботи. При цьому підприємці оплачують підготовку фахівців та навіть платять їм заробітну плату. Для підприємств – це можливість підготовки працівників саме під своє виробництво, виробничі технології та обладнання, максимальна відповідність корпоративним інтересам, економія часу та коштів на пошук та підбір кадрів, їх перенавчання та адаптацію до умов конкретного підприємства.