Впровадження інноваційних технологій під час проведення практичних занять на кафедрі туризму та готельно-ресторанної справи
Соціально-економічні зміни в Україні спричинили виникнення цілої низки проблем, пов’язаних із традиційним підходом до навчання у вищих навчальних закладах. При традиційному навчанні студенти часто є пасивними учасниками процесу, які формально сприймають інформацію, не отримують необхідної мотивації в опануванні нового матеріалу, у підвищенні свого фахового рівня.
На кафедрі туризму та готельно-ресторанної справи є актуальним впровадження сучасних методів проведення практичного заняття, головними перевагами яких є орієнтація на співробітництво викладача і студента, оптимальне співвіднесення теоретичних засад та практичного опанування спеціальності, активний самостійний пошук, творчий підхід до навчальної діяльності, створення особливої емоційної атмосфери, опора на самооцінювання та самокритичне ставлення до рівня особистої підготовки. Тому професорсько-викладацький склад широко використовує такі нетрадиційні форми подання навчального матеріалу як екскурсія.
Так 12 березня 2015 р. Людмила Транченко провела практичне заняття у вигляді екскурсії. На Уманщині є місця, де кожен квадратний метр території дихає історією, де на кожному кроці оживають давні звичаї та традиції; таким місцем є "Софіївка", яка обрана студентами другого курсу спеціальності «Туризм» для проведення практичного заняття з дисципліни «Організація туристичних подорожей».
Екскурсія є серцевиною туристичної діяльності, саме тому практичні заняття з організації та проведення екскурсії є дуже важливим елементом підготовки майбутніх менеджерів туристичної діяльності. Екскурсія охопила найцікавіші та визначні місця Національного дендрологічного заповідника «Софіївка».
Практичне заняття почалося зі знайомства з туристичними об’єктами «Софіївки», де студенти виступали у ролі гіда-екскурсовода. Перед студентами були поставлені основні завдання:
- поглиблення та уточнення знань, здобутих на лекціях і в процесі самостійної роботи;
- формування інтелектуальних умінь та навичок планування, аналізу і узагальнень, вироблення навичок управління;
- накопичення первинного досвіду;
- формування вміння аналізувати;
- оволодіння науковим апаратом роботи з джерелами;
- формування вміння робити соціологічні оцінки тощо.
В основі практичного заняття було покладено діяльність учасників та групова взаємодія. Вони необхідні для того, щоб порушити монотонність і пожвавити практичні заняття; сприяти формуванню партнерських відносин; розвивати співпрацю, творчість; забезпечити орієнтацію навчання на практичну професійну діяльність; залучити до співпраці широку аудиторію студентів академічної групи.
Активність студентів на практичному занятті зросла, у них сформувалися практичні навички і уміння у вирішенні поставлених завдань, закріпилися і вдосконалилися вже наявні уміння, почала розвиватися здатність самостійно використовувати весь багаж знань для вдосконалення певних дій. Практичне заняття з дисципліни «Організація туристичних подорожей» завершилося підведенням коротких висновків і рекомендаціями викладача щодо подальшої роботи.
Людмила Транченко, завідувач кафедри туризму та готельно-ресторанної справи