16.11.2023 357

Кращі європейські практики дистанційної освіти впроваджуються в освітній процес УНУС

15 листопада колектив Уманського національного університету садівництва мав можливість підвищити якість знань у сфері застосування комп'ютерних симуляцій у сучасному освітньому процесі. Освітяни скористалися нагодою вичерпно зануритися у світ можливостей, який пропонує сучасний передовий інноваційний досвід та інновації в галузі освіти. Поштовхом до даного заходу став досвід колег – учасників міжнародного проєкту DEFEP «Distance Education for Future: best EU practices in response to the requests of modern higher education seekers and labor market» (Дистанційна освіта для майбутнього: Кращі Європейські практики для партнерів), набутий під час співпраці з закордонними колегами в реальному часу.

Наукові звершення, повсякденне навчання завжди були в основі розвитку Уманського НУС, але сучасні реалії ставлять перед нами нові завдання та виклики, одночасно відкриваючи нові горизонти. Один із способів ефективно впоратися з викликами сучасності – це використання комп'ютерних симуляцій у навчальному процесі. Адже сучасні технології дозволяють нам створювати віртуальні середовища, які не тільки відтворюють реальний світ, але й роблять навчання для студентської молоді цікавим і захопливим.

Однією з ключових переваг використання комп'ютерних симуляцій є можливість навчатися в реальних сценаріях та без реальних ризиків. Особливо важливою такі практики є в галузях, де безпека та правильне реагування на непередбачені ситуації є вирішальними (агрономія, інженерія). Симуляції дозволяють нам тренувати навички та вирішувати проблеми, не ставлячи при цьому під загрозу ресурси. А відтак – дозволяють переосмислити підхід до навчання, адже освітній процес стає інтерактивнішим, дозволяючи студентам взаємодіяти з матеріалом та навчатися покроково, сприяючи зростанню мотивації та глибокого пізнання у сфері навчального матеріалу.

Не менш важливим є і соціальний аспект: у даному випадку він об’єднує колектив за інтересами, допомагає виробленню корисних звичок у взаємодії, адже використання комп'ютерних симуляцій допомагає у розвитку комунікаційних навичок, співпраці та колективної роботи. Спільна діяльність студентів у віртуальних середовищах допомагає молоді не боятися помилок, легко їх виправляти у поставлених завданнях, обговорювати задачі та спільно шукати рішення.

Кращі європейські практики дистанційної освіти, з якими колеги – учасники проєкту DEFEP «Distance Education for Future: best EU practices in response to the requests of modern higher education seekers and labor market» (Дистанційна освіта для майбутнього: Кращі Європейські практики для партнерів) знайомилися під час закордонного стажування, зокрема, в Університеті Палермо й Університеті Короля Хуана Карлоса (Мадрид, Іспанія), неодмінно знайдуть своє прикладне застосування в освітньому процесі Уманського НУС.

Присутні долучилися до обговорення питань, пов'язаних із застосуванням комп'ютерних симуляцій у нашому навчальному процесі. У воєнні роки країна потребує інноваційного підходу до вдосконалення навчального процесу, а спільними зусиллями ми можемо зробити аграрну освіту доступнішою, цікавішою й ефективнішою для кожного бажаючого творити Нову Україну у реальних площинах. Тож запрошуємо до захоплюючого світу можливостей, які відкривають перед нами комп'ютерні симуляції в освіті!