Семінар-тренінг «Soft skills – м’які навички для успішної кар’єри»
Успішна кар’єра — це не тільки професійні знання. Доведено, що без так званих «м’яких навичок» справді дуже важко підійматися по кар’єрних сходах.
Справжній професіонал зазвичай володіє спеціальними знаннями та певним універсальними набором якостей та вмінь.
Саме про ці навички і вміння відбулося спілкування на семінарі з елементами тренінгу зі здобувачами освіти факультету економіки і підприємництва.
Актуальні soft skills, які необхідні для успішної кар'єри:
- Комунікативність
Кумунікативні вміння, відкритість до спілкування допоможе не тільки мати нові знайомства й справляти позитивне враження, а й вправно вести переговори, презентувати себе та свою ідею. А отже, збільшується ймовірність знайти підтримку серед людей для власного проєкту
- Вміння слухати та сприймати критику
Важливо уміти чути саме те, що вам кажуть. Важливими є вміння слухати та чути, приймати іншу точку зору, визнавати власні помилки, йти на розумний компроміс. Це дасть могу аналізувати, робити зважені висновки та приймати правильні рішення. Багатьом це дуже складно. А в командній роботі без цих навичок нікуди.
- Вміння працювати в команді та делегувати задачі
Працюючи в команді, навички управління, створення, та побудови відносин в колективі — вкрай необхідні. Керівнику ж необхідно вміти делегувати відповідальність, налагоджувати згуртованість та ефективне спілкування для досягнення спільної мети.
- Здатність вирішувати конфлікти
У суперечці корисно навчитися бути самому собі медіатором (посередником у конфлікті). Така навичка допоможе уникнути деструктивних суперечок, згладжувати гострі кути та адекватно реагувати на критику.
- Самоорганізація та самодисципліна
Дуже важливі навички для будь-якої професії. Вміти контролювати власний тайм-менеджмент — це база для особистого розвитку. Без цього впоратися із завданнями вчасно, не відчуваючи дискомфорту чи стресу, майже неможливо.
- Розвинутий емоційний інтелект
Емоційний інтелект — це про здатність розпізнавати власні емоції та емоції інших людей, вміти керувати ними тощо.
- Аналітичне та критичне мислення
Вміння провети аналіз ситуації, перспективне бачення результатів, використовуючи минулий досвід, інформацію та доступні ресурси для розв'язання поточних завдань. А також набути вміння бути креативним, використовуючи нестандартні підходи тощо,
- Позитивний підхід
Людина, яка вміє надихатися новими ідеями й надихати інших, зазвичай, є лідером. Живий ентузіазм, вміння мотивувати та організовувати людей — необхідні якості для справжнього керівника. Не варто думати, що з лідерськими якостями лише народжуються. Їх можна та треба розвивати, щоб бути лідером, перш за все, у своєму житті. Кожна людина будує себе сама.
- Адаптивність
Не варто недооцінювати здатність адаптуватися до змін. Бізнес та світ у цілому мають властивість змінюватися — це легко помітити, аналізуючи події, що відбулися 2-5-10 років тому. Не вміючи пристосовуватись до нових умов та не бажаючи освоювати нові технології — можна опинитись «за бортом» розвитку нового часу.
Можна підсумувати, що Soft Skills мають вагоме значення не лише для професійного успіху, а й для повсякденного життя. Тому їх не лише можна, а й дійсно необхідно розвивати кожному з нас.
Практичний психолог
МАЗУРЕНКО Валентина