Викладачі Уманського НУС – учасники міжнародного стажування «Soft skills development in teaching professional training»
У рамках міжнародного стажування «Розвиток м’яких навичок у професійній підготовці викладачів» / «Soft skills development in teaching professional training» викладачі Уманського національного університету садівництва – к.е.н, доцент кафедри обліку і оподаткування Наталія Іванова та к.е.н., викладач кафедри економіки Алла Осіпова взяли участь у виїзному семінарі (Туреччина, 09 – 14 жовтня 2021 р.).
Мета семінару – сприяння індивідуально-особистісному та професійному самовдосконаленню сучасних викладачів шляхом розвитку м’яких (надпрофесійних) навичок на основі кращих міжнародних інноваційних практик щодо підвищення рівня кваліфікації фахівців.
Координатор проекту – Українсько-польська фундація «Інститут Міжнародної Академічної і Наукової Співпраці» (IIASC). Спікери – к.е.н., сертифікований коуч (ECF), ментор з інноваційного підприємництва (СRDF Global USA), експерт з розробки стратегій, покращення бізнес-процесів та проєктного менеджменту, власник «Кульчицький консалтинг» та керівник проєктів Агенції європейських інновацій Іван Кульчицький і к.псих.н., тренерка та фасилітаторка міжнародних проєктів і програм, співзасновниця тренінгового центру T-Update Неля Лебідь.
У програмі стажування розглядались наступні питання:
Модуль 1. Комунікативні навички:
- створення спільного поля діяльності для вирішенням освітніх завдань;
- проведення презентацій та самопрезентацій;
- розуміння суперечностей між вербальними та невербальними повідомленнями;
- публічні виступи, аргументування й переконання;
- використання зворотного зв’язку.
Модуль 2. Навчання протягом усього життя та навички управління інформацією
- пошук, критичний аналіз і синтез інформації;
- планування й цілетворення;
- тайм-менеджмент;
- навички креативного та стратегічного мислення;
- навички критичного мислення та вирішення проблем.
Модуль 3. Управлінські навички
- теорії лідерства, роль лідера та члена групи;
- мотивація та командна взаємодія;
- делегування повноважень;
- здатність до аналізу та прийняття рішень;
- управління освітніми проектами.
Таким чином, програма тренінгу була спрямована на розвиток вміння вибудовувати ефективну взаємодію з учасниками освітнього процесу на різних рівнях через вербальні та невербальні техніки з урахуванням специфіки та інтересів другої сторони переговорів; успішно формувати стратегію управління власним розвитком в умовах швидких змін, а також можливість ефективно здійснювати саморегульоване навчання та пошук відповідної інформації з різних джерел й вміння ними ефективно керувати; здійснювати наставництво та бути готовим до ситуаційного лідерства, а також розвиток проектного мислення із застосуванням системного підходу для вирішенням актуальних освітніх завдань.